Ако позволите, моите последни 5:
1. По-добър човек - Луиз Пени - 3/5. Инспектор Гамаш и Бовоар заедно ръководят отдел Убийства и се занимават с надвиснало гигантско наводнение на Квебек. Мудничко ми вървеше, а съм верен фен на поредицата за Гамаш. Пени започва малко да се изчерпва и повтаря, а и разследването този път е доста изсмукано от пръстите.
2. Ловецът - Джон Лескроарт - 4/5. Добре заплетена детективска история тип whodunit, част от поредицата за частния детектив Уайът Хънт. Лескроарт е забъркал много трилър-елементи, съспенс, малко психология и тук-там любов, така че сред литературните семки за разпускане, тази е от приятните.
3. Последното дипломиране - Наоми Новик - 4/5. Продължението на Y/A фентъзито "Смъртоносна академия' е доста по-смислено от първата част, с чудесно развити образи на главните герои и с много приятен хумор, на места се смях с глас.
4. Играч Втори, бъди готов - Ърнест Клайн - 1,5/5. Едва я довърших, направо не ми се говори за нея, а съм голям фен на "Играч Първи".
5. Човекът, който два пъти умря - Ричард Озмън - 3,5/5. Друга приятна литературна семка, класическа кримка за тези любители на жанра като мен, които обичат да има повече атмосфера и по-малко боища и кървища. Симпатични старци в старчески дом (който е чел Клуб Четвъртък, героите са същите) разследват изчезването на бившия съпруг на най-умната от тях.