Имало едно време в Чукурова | Великолепният Век, Кьосем и други исторически сериали №22

  • 15 748
  • 736
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 3 246
Здравейте и от мен Flowers Blossom
Благодаря за интересните коментари! Flowers Cherry Blossom
Да, най вероятно Демир няма да бъде намерен, няма да има надгробен камък, но е в Чукурова, ще остане там завинаги. Земята на дедите му, на рода му - Чукурова ще се погрижи за него и наистина Демир сякаш ще витае между двата свята, ще бъде стопанин на Чукурова, ще бди, ще закриля, ще помага. Много силно, много въздействащо, но и навява тъга.
Зюлейха много точно каза - че, ако е починал, тя сама ще го положи в гроба, ще има надгробен камък, ще се сбогува с него, ще ходи на гроба: така както стана с Йълмаз; ако е в затвора - ще му ходи на свиждане, ще води децата; ако е ранен - ще се надява да оздравее и ще се моли за него, дори да има малка надежда да оцелее, ще се хване за нея...пак както се случи с Йълмаз. Но, така изчезване без следа, без да се знае нещо, без да има време да се кажат последни думи - е много тежко и много съсипващо, сякаш няма да има положен "край", "завършек", за да продължи човек напред. Зюлейха ще минава през тази агония на неизвестността.
Лучия, да...и аз съм на мнение, че няма как да има любов в скоро време, защото Зюлейха ще чака Демир, а и има съответни законови изисквания за време за обявяване на изчезнал човек за мъртъв. До тогава Хакан вече ще е влюбен, та нека да видим, кой кого ще върти на пръста си (думите на АКадир) Blush
Желанието за отмъщение на Фикрет и Юмит беше резултат от емоционални травми още от детска възраст. Въпреки, че не одобрявах действията на Фикрет и че отмъщението му ми се струваше детинско, странно и "изсмукано от пръстите", аз му симпатизирах до някаква степен. Личеше си, че е добра душа и когато правеше поразии, вземаше мерки никой да не пострада физически. Когато разбра, че Гафур е бил в конюшнята, помня, че доста се разстрои. Въпреки, че нямаше как да е видял Гафур скрит зад балите със сено и няма как да е предположил, че някой ще спи в конюшнята, Фикрет се самообвиняваше. Емоционалността му прави силно впечатление. Емоционални бяха и Демир и Йълмаз, тук не визирам спонтанността им и прибързаността им. Според психолози, когато човек изказва емоциите си, когато ги "излива", то той се "отърсва" от тях, "очиства се" и е по-малко склонен към фатални действия. "По-опасни" са хората, които таят емоциите си, които не ги показват, които преживяват всичко вътрешно, които се преструват...те са по-склонни да извършват по-големи злини, ако мога така да кажа. Все още не мога добре да преценя Хакан, но си личи, че той таи емоциите си, затворен е, потаен, скрит, но същевременно умен, наблюдателен и принципен в някаква степен. Героят наистина прилича на пантера/голяма котка - походката, тихият глас (като мъркане), движенията на ръцете: направи ми впечатление, когато беше при АКадир в офиса му, как държи китки сякаш ще започне да свири на пияно: при разглеждането на снимките и в сегашния епизод; също наблюдателността, пресметливостта, търпението.
Това, което ми е странно при Хакан и още не мога да възприема, е желанието за отмъщение и поводите, които до сега знаем. Неговите планове спрямо Яман вече са горе-долу известни, още повече, че Демир го няма. Но още не знаем, какво готви Хакан за Фекели и за рода на Фекели. Хакан не е давал заповеди за нападане на конака на Яман, той е искал мъст в стопанската сфера. Но, Хакан даде заповед за нападане на конака на Фекели, а после каза, че Фекели ще разбере, че има враг. Това ми говори, че Хакан ще цели и някаква физическа разправа с Фекели, защото той е физическият убиец на Еркан. Начинът му на говорене за Фекели ми изглежда като желание за кръвно отмъщение и като цяло за отмъщение по "старите правила", базирано на той каза, онзи каза и на някакви предположения или усещания на роднините на жертвата. Намеренията на Хакан за отмъщение на "преднамерено наранилите брат му" и действията му по "вземане на закона в свои ръце" е по-характерно за по-слабо образованите хора, по-религиозните и по-тесногръдите и ограничени хора от село. Човек с осанката и образованието на Хакан, както и с международната му дейност по-скоро би се доверил на решението на съда, би разговарял очи в очи с Фекели или би завел граждански иск, ако прецени, че съдът не е издал правилната присъда. Тук поводът за отмъщението на Хакан е различен от този на Фикрет: защото Хакан може да се обърне към властите по повод на смъртта на Еркан и ситуацията може да се адресира в съда и нужните институции, докато причината на Фикрет за отмъщение нямаше как да има своето разрешение чрез съд или прокуратура. Ето това прескачане на конкретните държавни институции и търсене на саморазправа по личен път, за мен е много странно в образа на Хакан, бидейки ни представен той като човек на света, ерудиран и пътувал. Дори и при отмъщението по "старите правила" си има някои особености. Еркан пръв е започнал с коварни планове и е планирал нападение над конака на Яман точно, когато мъжът-стопанин го няма и в конака има само жени, деца и работници. Еркан е участвал в обир на пари, бижута и ценни предмети; хората бяха заплашвани с оръжия. Смъртта на Еркан стана тогава, когато е планирал второто нападение над конака и неговите хора извършиха плана му след неговата смърт, в негова чест и памет. АКадир каза, че Фекели явно е чул нещо за бъдещото нападение и с Демир са решили да убият Еркан. И така да беше, хипотетично - Хакан няма моралното право да съди, а още повече да иска да мъсти, защото брат му реално "си е търсел белята", брат му сам е решил да напада мирен гражданин, използвайки престъна шайка. Който има планове за нападение с оръжия над нечия собственост и семейство, трябва да бъде готов да поеме и негативите от собствените си коварни цели. Конакът вече веднъж е бил нападнат, така че, напълно логично е, стопанинът на конака да вземе мерки срещу второ нападение (ако разбере за такова) над дома и семейството си. Пак хипотетично. Но, Хакан сякаш иска и "китки и фитки"...т.е. да мъсти на Демир тайно и така да си разчисти сметките и с Фекели. Защото, ако беше дошъл като Хакан Гюмюшоолу, братът на Еркан и беше поискал да говори и с полиция и с прокуратура, за да изложи съмненията си или опасенията си за смъртта на Еркан и с Фекели, за да го прецени, то тогава той нямаше вече да може да се представи за Мехмет Кара и да върши тайна и подривна дейност по отношение на Яман.
Ако Хакан има съмнения в думите на АКадир и не е сигурен за вината на Фекели, то той със заявленията си за идването си в Чукурова, с думите си за Фекели и с "поздрава" към него дава определен "сигнал" за намерение и впоследствие може да носи косвена вина за евентуалната смърт на Фекели и действията на АКадир, който логично може да каже, че грешно е разбрал Хакан в един или друг момент.
С една дума, както вече бях писала, самото идване на Хакан в Чукурова, с цел тайно отмъщение, със заявление, че "преднамерено ще кара да страдат" някои и подривна дейност, ще води след себе си и косвена вина за всичко лошо, което ще се случи от тук нататък. Защото Хакан ще доведе АКадир в Чукурова, както Фикрет доведе Юмит.
Flowers Four Leaf Clover
П.П. Малко дълго става, но да се допълня по темата за мачото Blush.
По принцип, както знаем, в Турция се възпитава голямо уважение към майката и бабата. И мачо да е синът, майка му и баба му биват обгрижвани и слушани, дори мачото може да "изяде" шамар от майка или баба. От стари времена и в Турция и на Балканите жени се грижат за дома, конак, чифлик. Така че, лично аз, тези реалности при Демир по-скоро ги свързвам с традицията и възпитанието. Мисля, че преди промяната в Демир имаше налагане от негова страна над Зюлейха: помним, че той й избираше дрехите, обувките, парфюмите; той й казваше, какво да облича на сбирки в ресторанта; наемаше хора да я следят; казваше й, че е негова и т.н. още неща, но не искам да се връщам към старите истории, които сме коментирали. Но, наистина, Демир от последното време беше съвсем различен и точно за това го обикна и Зюлейха. Когато той избра щастието на Зюлейха пред неговото собствено щастие и пред мечтата му за живот като сън; когато спаси врага си Йълмаз и призна грешките си, това беше финалът на една дълга промяна и осъзнаване. И наградата беше любовта на Зюлейха. "Старият" Демир нямаше как да я получи тази любов, според мен.

Последна редакция: пт, 17 сеп 2021, 23:59 от dana78

# 31
  • Мнения: 3 634
Хубави почивни дни! Animal Bee
Във фрагмана за 105 еп. присъстват две реплики на Абдулкерим:
„Демир Яман е мъртъв! Да живее Мехмед Кара!“
много познати от историята:
„Le Roi est mort, vive le Roi!“
„Кралят е мъртъв! Да живее кралят!“
Фразата произхожда от текст на средновековен закон, който регламентира предаването на върховната власт в момент на смърт на предходния монарх – първото изречение, обявяващо смъртта, а второто се отнася за неговия приемник, който ще наследи трона. Става дума за наследствена монархия, когато властта се предава по кръвна линия. Думата за напускащия и сядащия на трона е една и съща: крал. Освен продължение на същата кръвна линия, тази формула описва монархията като устойчива, вечна, различна от представите за обикновен живот: надчовешка.
Използвана от Абдулкерим, тази формула внася друг аромат, европейски представи за кралски дворове и особи, а не както ние досега сравняваме само с Османската империя и султанските дела. Внася шик и мащаб за случващото се в провинциална Чукурова. 
 
В контекста на историята за Чукурова Абдулкерим съобщава, че сме във време на междуцарствие, обявява прекъсване на старата династична линия – Яман, и началото на новата – Кара. Няма да има приемственост, започва нова епоха, епохата на Кара. Кара е лъже-монарх – той няма кръвна връзка с предходниците, но освен това, се представя под фалшиво име, присъства с фалшива самоличност и всъщност смъртта на предходника не е нито естествена, нито абдикация, а насилствено негово/на съучастник дело.

Изглежда пръстенът е изваден на бял свят, за да потвърди смъртта на „краля“ и възкачването на трона на новия "крал".
И реакциите:
Абдулкерим обявява новия „крал“ и новата династия, на която той ще сложи начало; тече неговото приготовление за тържествената церемония, за която „крал“ Кара трябва да има кралски авторитет, и виждаме такъв вече е постигнал и му е признат на най-високо ниво; „крал“ Кара и вдовицата на сваления „крал“ Демир си стискат ръцете и разменят погледи;
Братът на мъртвия „крал“ изразява подозрение към новия „крал“, а дори не знае още за намеренията му да бъде „крал“;
най-интересната реакция е на Зюлейха:
пръстенът знак, стигнал до нея, на нея и говори, че старият „крал“ Демир е жив; а неговите наследници са на снимката с него и в нейните ръце; „кралството“ Яман и Чукурова не се нуждаят от крал заместител, казва Зюлейха с реакции и действие.

Абдулкерим и Зюлейха изразяват двете различни разбирания за края и новото начало, за паметта за стария и бъдещето на новия "крал" на "кралството" Яман и Чукурова. Те са двамата главни, върховни, останалите ще заемат местата си с оглед на ролята, която ще искат да играят на едната или другата страна в тази основна война. Интересно е, че самият Хакан не води войната сам, а като истински "крал" си има главнокомандващ по въпросите на войната: той отстранява стария "крал", разчиства пространството, наблюдава действията на бъдещия. Но се питам дали главнокомандващият сам не е кандидат за "крал"?

„О мой Аллах! Слава на теб! О, Аллах, той е жив! Той е жив! Слава на Аллах, той е жив!“


 

 


# 32
  • Мнения: 28 047
Привет!
Тези черни костюми дали не подсказват траур Sad Ибрахим е написал само BZÇ и е тагнал Хилал.



И Фуркан в черно, изглежда са снимали еп. 107 - погребението на Фекели.









Рекламното видео на FOX TV за сезон 2021-2022 г.




Благодаря за коментарите! Flowers Bouquet Опитвам се да догледам епизода с озв. Grin

# 33
  • Мнения: 3 634
Здравейте! Animal Bee
Лучия, благодаря за новините! Flowers Bouquet
Имаме нова криминална задача - точно затова ми харесва този сериал.
Имах спомен от 102 еп., че когато стреля, Демир нямаше пръстен на ръката си. Проверих, наистина е така. И се замислих откъде похитителите му имат този пръстен, който са върнали на семейството. След като Демир очевидно е отвлечен без пръстен. Най-напред виждах две възможности: ако при влизането в затвора, затворниците си предават ценностите за съхранение, а после похитителите са го взели чрез свои хора - не сме виждали такова нещо досега, но все пак го допуснах, или недоглеждане на шефа на гардероба на сериала, който е забравил да даде на Демир в последния му ден пръстена, който сега похитителите връщат.

Обаче прегледах целия 102 еп., който в най-голямата си част обхваща последния ден на Демир преди влизането в затвора и видях, че той е облечен по един и същи начин и на дясната си ръка има пръстен със син камък. Пръстенът си вижда много ясно, когато в кабинета на Демир двамата с Бетюл разговарят и после той подписва пълномощното; вижда се, когато с Фикрет пътуват към ранения шофьор; по-нататък, когато обявява Фикрет за брат; малко след това следва арестът. В затвора Демир е влязъл с този пръстен със син камък.
В кабинета на директора, когато разговарят с Фикрет, както и по време на свиждането, от което Демир ще избяга, Демир няма пръстен на ръката си. Вероятно го е свалил да му почива ръката. Демир е със същите дрехи от последния ден преди затвора, но ясно се вижда, че пръстен няма. В камиона, с който Четин го пое, Демир се преоблече, но по време на нападението и стрелбата продължава да е без пръстен.
Това означава, че гардеробът си е свършил работата. Но похитителите на Демир са го взели без пръстен и каквито и да е било опознавателни знаци. Пръстенът с черния камък, който върнаха на Зюлейха, е на Демир, виждали сме го много пъти. Но този пръстен не е бил на ръката на Демир, когато са го отвлекли. Нито е бил на гардероба на приемната на затвора или в стаята на затворниците. Пръстенът, който върнаха на Зюлейха, е взет от конака.

Въпросът е, кой го е взел оттам, дал го е на похитителите и те го връщат на Зюлейха като доказателство за Демир. И по-нататък, този човек едва ли има само една задача: да вземе от стаята на Демир негов пръстен, той е някой, който е внедрен за дълго време.
Моите подозрения към Джумали започнаха да се стопяват. Ако Джумали беше човек на враговете, едва ли би рискувал да се занимава с писане на бележки, хвърляне на камъни по стъклата, писане до прокурора и да иска пари, а същото се отнася и за отвеждането на Аднан при Юмит, защото това са рискови акции, в които той може да изгуби обещаното заплащане от врага, а най-вече да изгуби живота си, ако се отклонява от поставените му задача. Изглежда Джумали действа самостоятелно с информацията от бащата на Юзюм, хитрец, попадна на Гафур и така поживя известно време като баща на детето, но му се наложи да изчезне от това топло място.
За отвличането на Лейля е отговорен мъж с голям размер обувки: видяхме и ние следите, Гюлтен предположи, че е влизал Демир. Ако не е Джумали, а аз мисля, че не е той, това изключва и Юмит. Дали човекът от конака, който действа за врага, не е Рашид? Когато се обадиха за Лейля и по сигнала тръгнаха Зюлейха, Демир и Фикрет, единственият човек от конака, който също излезе, благодари на Господ и после съобщи на другите, че Лейяла е жива и здрава, беше Рашид. Дали нямаше търпение да види дали детето е добре, ако е отговорен за излагането му на опасност? Освен това, пръстенът, върнат на Зюлейха, се появява, когато Джумали вече го няма в конака, няма я Юмит. Единственият, който е непрекъснато с хората в конака, знае кое къде е, познава обстановката и обстоятелствата, е Рашид. В неговата история останаха не много ясни неща, напр. той сега издържа ли жена си и детето, бащата на това дете, който беше някакъв богаташ и бандит дали го е оставил намира или го изнудва по някакъв начин и този мъж има ли някакво отношение към сегашните врагове в Чукурова? Жената на Рашид се закани, че няма да остави нещата така и ще си търси правата, нали и тя се мислеше за жертва. В постера Рашид и Фадик не стоят с другите, те са най-отзад на колата между Азизе и Абдулкерим.


 
Тук на 0.15 на гърба на Фикрет се вижда ръката на Демир с пръстена със син камък.
Малко след това Демир е арестуван.
https://www.youtube.com/watch?v=UB4Dp_i7MIs

Кой взе този пръстен от конака на Яман, за да го даде на похитителите?

# 34
  • Мнения: 28 047
Привет!
Ваня, пръстенът би трябвало да е откраднат скоро. За да е сигурно, че като е минало време, Зюлейха няма да си спомни дали Демир е бил с пръстен и то точно с този. Със сигурност е човек, който добре познава конака, вътрешен и ако случайно някой го види, да не се усъмни в него. Рашит е един вариант. Напълно възможно той да е изнесъл Лейла. Други заподозрени за пръстена - Шермин или Бетюл. Малко вероятно. Не знаем кой е отвлякъл и убил Демир. Полицията не го търси, Шади знае само, че е в Чукурова.

Изгледах и аз с озв.
Зюлейха ще отрича в полицията, че е стреляла по Юмит, нали решиха, че е ранена и може да се жалва. Не се ли сещат, че е прибрала и пистолета с отпечатъците.
Не е хубаво да обвинява други за собствените си грешки - да, Гаффур прие Джумали на работа в конака, но Зюлейха не го провери, /както направи с Рашит за брака/ даже и след като разбра, че е бил в затвора. И както предположи Дана, ако не се лъжа? този Дормуш е бил в затвора заедно с бащата на Юмит - Джумали, и е откраднал снимката и самоличността на Джумали, когато е починал. Дано Сание  най - после да се сети да осиновят Юзюм.
Или Кадир не знае, че Демир е убит, или много добре се прикрива пред Хакан. Хубаво си направиха сметката за куршума в тялото на Юмит, но не предвидиха въздействието на високата температура. Ще има нов поздрав до Фекели - първият беше приет като битов инцидент.

Дали Фекели ще успее да купи нов конак преди да си отиде. Ако не успее, Фикрет сигурно ще остане в стария и може би той прави онзи ремонт, който видяхме на задкадровите снимки.
Кадир има човек в полицията. Когато се обади, че колата е намерена, не каза какво е взел или ще вземе. Всъщност и двамата с Хакан не разбраха, че разсъжденията им за Зюлейха са грешни. Като прибраха трупа и инсценираха катастрофа, я отърваха от угризенията, че е убийца, от страха, че ще иде в затвора, направо я спасиха. Само пистолетът остана, но тя за него не се притеснява. Grin
Тук ми се стори, че някой ги наблюдава.



Дали след появата на Мехмет Кара в холдинга Зюлейха ще се замисли за първите им две срещи. Продължавам да мисля, че кражбата на чантата не беше случайна, въпреки думите на Хакан пред Кадир. Той търсеше начин да се представи преди да се появи в холдинга. Затова му каза, че не бърза.



Бетюл лъже майка си и окото ѝ не трепва. Сама поиска ачик ачик от Фикрет да ѝ покаже земите на Яман, а после се направи и на гладна. Имам лошо предчувствие за Фикрет. Тъкмо се върна към нормалността и тази ще го вкара в беля. Шермин слуша за Фикрет и изобщо не се сеща с две думи да я спре - все пак /засега поне/ е неин първи братовчед и чичо на дъщеря ѝ.
За Фекели и Лютвие досега няма никаква клюка, а за Зюлейха и Фикрет много бързо я спретнаха. Целта не е ли да го отдалечат от конака на Яман. За да не пречи на Хакан.
Ерджан и Сабиха веднага привикаха Зюлейха в холдинга, усетиха, че Бетюл крои гадост. Като нищо ще продаде земите на Кадир. Тя не е дошла в Чукурова да работи, а да граби.
И на мен много ми хареса серията, не исках да свърши. Продължавам да се чудя как винаги успяват да разказват историята с плавно темпо, което не се променя вече четвърти сезон. Забравям, че гледам сериал, имам усещането, че тези хора - героите, са живи и са там някъде в Чукурова сега. Ето и Хакан - не се появи с гръм и трясък, а се промъкна бавно и тихо, безшумно, точно като пантера. Колко е далеч мигът, когато Зюлейха ще разбере, че е Гюмюшоолу - не зная, но зная, че не искам тя да се разочарова.
yakut, мисля, че Хакан бързо ще забрави маниерите на "конте" и ще стане чукуровец. Аз също като теб преди години гледах всички серии на "1001 нощ", после и на "Карадайъ" накуп. Има значение за възприемането на сериала. Гледаш серия след серия и никога няма да кажеш, че действието е мудно, защото не чакаш по седмица за дозата от 2 ч. и половина. Ето, сега спряха на най - интересния момент, ще го чакаме седмица, а той ще трае няколко минути и ще си кажем - само толкова ли.
В Чукурова второстепенните герои не са само пълнеж, техните съдби са също толкова пълноценно описани, както и на главните герои и са преплетени така, че ако в един епизод участието на един - двама е по - ярко, в следващия на преден план излизат други двама. Колко време мина от момента, когато Севда каза на Сание да оправят документите на Юзюм. И тогава си казах - защо се мотаят. След като вече е ясна съдбата на Джумали, може би моментът наистина наближава.
Катя, струва ми се, че не търсят заместничка на Хюнкар, а я дават за пример на Зюлейха, за да я амбицират и мобилизират, защото само така може да оцелее в тази враждебна среда. Ако си позволи слабост, веднага ще я смачкат. Единствено в периода от съгласието на Демир за развод до деня преди да загине Йълмаз тя имаше своето време на спокойствие. Върна се при Демир и веднага се появи Юмит. Сега, когато е отчаяна и губи надежда за Демир, работата трябва да я спаси. И отново каза, че живее само заради децата. Както е живяла и Хюнкар - за Демир.

Започна новият сериал "Лъжец" с Бурчин Терзиоолу и Салех Бадемджи - рейтингът на еп. 1 и в трите групи е под 3%, докато един от летните все още продължава и е между 4 и над 6%. "Червената стая" - между 3.8 и 4.8 в трите групи. А предния сезон в някои седмици ни изпреварваше. Повечето сериали още не са започнали. За първи път виждам такова чудо - в таблиците на първите три места 6%, 4%, 3% и всичко останало до към 30-то място е под 2%.
Адана от хотел Хилтън

https://www.instagram.com/p/CT8ntiFIl1s/

Тимур Савджъ е в Адана на филмовия фестивал "Златен пашкул".
До него е Левент Везироолу - бившият съпруг на Нур Фетахоолу









От сета днес - много прилича на мястото, където чуждите нападнаха Фекели в засада.

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1439589853264420871/pu/vid/ … uu4Lxm.mp4?tag=12

https://video.twimg.com/ext_tw_video/1439579574220701703/pu/vid/ … sqEuYC.mp4?tag=12

# 35
  • Мнения: 1 144
Здравейте! Ваня и Лучия, не бях обърнала внимание на детайла с пръстена, защото следях внимателно другите сюжетни линии. По някога си правя филмови маратони, когато открия  някой интересен сериал и така наистина човек се научава да иска повече и сякаш двата часа минават като 20 минути. Лучия, и аз смятам, че много скоро Хакан ще забрави за европейските си маниери, по- скоро ще му наложи, но мисля също така, че със Зюлейха ще бъде джентълмен и няма да преиграва, защото наистина я хареса. На мен никак не ми липсва Демир, въпреки брилянтната игра на Мурар Ю., но щом се е оттеглил, поради каквито и да било причини, лични или професионални, то трябва да се уважи решението му. Не възпримам за нормална реакцията на ултра феновете. Може би трябваше да го направят плавно. Докато е все още в сериала Демир да бяха включили Хакан. Тогава и отмъщението му щеше да бъде отправено към точния адресат. С нетърпение очаквам втория фраг и новия епизод.
Много криво ми стана и от резултатите на предния епизод в АВ-то, но след като видях какви са  на "Лъжец" (че Бурчин Терзиоглу и Салих Бадемджи бяха на ниво и филмът е страхотен), както и на "Последно лято", не знам какво да мисля за интелигентната им група зрители. Само "Момичето на прозореца" има по-високи резултати. Даже Барбаросите не започнаха силно. Прегледах го набързо с мишката, но не ме впечатли.

# 36
  • Мнения: 3 634
Лучия, ако не знаехме, че Мурат няма да участва повече, щяхме и ние да преживяваме същото като героите: да се люшкаме между това, че вече не е жив и надеждата да е жив, много е мъчително.
Да видим как ще стигне този пръстен до Зюлейха: дали е намерен до тяло, или някъде край реката или на улицата – но как ще знаят, че е точно на Демир, или е получен по пощата или някой го е подхвърлил. Виждам, че Фикрет е до нея, когато тя гледа пръстена, дали чрез него са го предали? Зюлейха едва ли помни с какъв пръстен е бил Демир. Но дори аз бих се сетила, че не е носил този черен пръстен с дрехите, с които беше в деня преди да влезе в затвора: кариран панталон. А как е бил облечен, тя сигурно помни. Черният пръстен предполага други дрехи – сако...По-скоро обаче може нещо друго да стане. „Новината“, че Демир е жив и е изпратил нишан на жена си, да подсети някой от затвора да върне личните вещи на Демир. Може би не да ги върне, а ако чуе историята с пръстена – чукуровската клюка сигурно ще раздуха това, да се сети, че там има пръстен. И като излезе наяве този друг пръстен, тогава Зюлейха би разбрала, че това е измама. Тя може и да не се издаде, ако за пръстена от затвора кажат само на нея.

Зюлейха сега се оказва в сходна ситуация с тази, когато Йълмаз влезе в затвора. Тогава той също беше между това да бъде екзекутиран/ доживотен затвор или да остане жив. Тогава Демир и подаде ръка и спаси и нея, и детето. Тя беше с Демир, но обичаше Йълмаз. И когато дойде времето, се върна при Йълмаз. Сега Демир е в позицията на Йълмаз, тя обича него, Демир е или умрял, или жив. А Хакан може да бъде този, който да даде сигурност и на нея, и на децата и - като ги пази от съдружника си. Тя няма много голям избор. После...ще видим.

Мястото на снимките и аз мисля, че е същото. Дали няма това да е лобното място на Фекели? Преди Фикрет играеше, когато „спаси“ Фекели от чуждите и стана герой. Но сега може да повторят атентата наистина.

yakut, а на мен много ми липсва Демир. Ако трябваше Хакан да се представи с отмъщението си пред живия Демир, трябваше да дойде преди 15 години. Но той идва сега, когато е прочел във вестника, че Демир и Зюлейха започват разширение на търговията на изток и на запад, и когато Демир е свален от сцената от неговия съдружник. И това вече са характеристики на Хакан, които са нужни на тези, които правят сериала. Затова сега Мурат излиза в почивка, а Ибрахим започва да се труди. При такъв ясен сценарий се чудя как може да се говори за лични решения. И това се повтаря още от времето, когато приключи ролята на Йълмаз.

# 37
  • Мнения: 3 408
Цитат
Ако трябваше Хакан да се представи с отмъщението си пред живия Демир, трябваше да дойде преди 15 години.

Ами според мен на Хакан му е било необходимо време, за да събере средства, защото е банкрутирал. И тъй като отмъщението е в сферата на търговията, му е трябвала изпипана стратегия. Логично е да се сблъскат с Демир  сега, когато и двамата са силни финансово с международни проекти.
Цитат
И това вече са характеристики на Хакан, които са нужни на тези, които правят сериала.
Кои са тези характеристики? "Демир, свален от сцената на Чукурова"? Отмъщението, ако е лично и отпреди години, се обезсмисля с изчезването на Демир. А да отмъщава на жена и деца ясно се видя, че не са характеристики на Хакан. Изначалното отмъщение просто няма никакви основания. Затова се появи основанието - убийство на брат, което си беше скалъпено в края на миналия сезон в последната серия.
Не виждам аз ясен предварително замислен сценарий без участието на Демир в 4-ти сезон. А що се отнася до повторението с Йълмаз, и там катастрофата беше много нелепа, направо чудновата. Спомням си, че бая се чудихме, каква може да е причината за нея, при Чукуровските пътища (?) да се развиват шеметни скорости (!) и при технически изправен автомобил да скочиш в пропастта, еми ... не е много логично. Има си едно натаманяване на сценария с оглед на нови, неочаквани обстоятелства. И си личи и по дребните недоразумения, обсъждани тук.

# 38
  • Мнения: 1 144
Единствената черта в характера на Хакан, на която акцентираха до момента в първите два епизода е търпението, което обяснява и обстоятелството за късното отмъщение. Вероятно Хакан добре обмисля ходовете си. Да видим.

# 39
# 40
  • Мнения: 3 634
Здравейте! Animal Bee
И как ще се сблъскат Демир и Хакан в междунорадни проекти, когато Хакан идва, но Демир го няма, а Хакан с фалшиво име се оставя удобно да го заблуждават къде е Демир. 
Характеристика на Хакан е да се появява при такива условия.
Отмъщението не се обезсмисля с изчезването на Демир. Самото изчезване е отмъщение. Ако Хакан искаше да е начисто заради бъдещето, първото нещо, което трябваше да направи, е да разбере истината за това как е изчезнал Демир. Но той е доволен, че Демир е изчезнал. Хакан стои над човека, който го е разчистил. Съдружието с такъв човек също е характеристика на Хакан. Хакан е човек, който на официално място се представя с фалшиво име.
Забавлявам се от това, че хората, които не харесваха Яман, са съгласни да харесат всеки друг.

Защо трябва Хакан да отмъщава на жена и деца. Той трябва само да обича Зюлейха и дори може да  направи така, че и тя да се влюби в него. Но самата тази любов ще бъде отмъщение към Демир. Да завладееш жената на врага, означава да си го победил. Ако истински се влюби в Зюлейха, Хакан може само да съжалява за началото, което е по пътя на отмъщението и това не може да се промени. Той не среща Зюлейха някъде свободна, а като Зюлейха Яман. Но той я поздравява като Зюлейха.
Ако продължим с тълкуването на начина, по който Хакан се появява в холдинга, може да се отиде дори по-далече. В холдинга Зюлейха е не само жена на Демир Тя е негов съдружник, притежаваше 50 % акции. На входа има табела „Хюнкяр Яман“, а Зюлейха е новата г-жа Яман, която наследи нейните акции. Хакан знае със сигурност обстоятелствата, при които Зюлейха продаде 25 % от тях, а той ги е купил. „Зюлейха“ е обръщение и към тази съдружничка, с която двамата заедно ще имат 50%. Тя е нещо отделно от Демир, вероятно се мисли така.  Фикрет  изпрати при Демир Юмит, за да раздели Зюлейха и Демир, не успяха. Моделът е същият, но за целта сега Демир е физически отстранен. И Зюлейха е същата и вероятно се разчита на това, че както в момента на продажбата е искала раздяла с Демир, такава ще бъде и сега, за нея също ще е добре, че Демир го няма. На този етап достатъчно е Зюлейха да бъде съдружник на Хакан срещу другите 50 %. Може би идеята е конкуренция на Зюлейха и Хакан срещу Зюлейха и Демир преди –  частта, която остава засега наследство само на Зюлейха и децата им с Демир. Може и така да развият историята: да се обновява едната половина, а другата да не издържи конкуренцията и да бъде погълната. Разчита се на Зюлейха изцяло: в нея са решенията какво да стане и докъде. Чухме примитивната представа на Абдулкерим за Зюлейха, вероятно Хакан има своя по-различна и добре е разгледал снимките и прочел речите на Демир и Зюлейха пред същия холдинг след закупуването на хладилните камиони, а ние знаем каква е Зюлейха след годините живот в Яман. Но дали ще бъде и на финала същата, за да издържи докрай? Защото финалът е Зюлейха Яман да стане Зюлейха Кара или там каквото име е актуално. 
Характаристика на Хакан е и в това да прави всичко това след като Демир го няма. В холдинга, който Демир през цялото трудно време на промяната не е спирал да поддържа на водещо ниво. Междувременно съдружникът купува земя. Разбира се, отново по мафиотски начин. Идеята е пълно отстраняване на Демир и Яман от това, което Мехмед Кара заварва при ефектното си влизане в холдинга. Виждаме, че то се отнася и до Фекели, там също тече офанзива. И така, Чукурова да премине в ръцете на двамата съдружници.

Как се гледа този сериал, всеки е определил още в началото: възлов момент е отношението към Яман. Една логика следваш, ако искаш да изчезнат, друга, ако искаш просперитет за тях. Демир е обречен да умре, за да покаже Зюлейха своята подготовка да бъде Яман. Ако новото, чието лице е тя, не успее да отстои това, за което е подготвяна толкова години, Чукурова ще бъде претопена. И на бял кон – с бяла риза, ще се появи нов собственик - стопан: Хакан, Мехмед, Абдулкерим..., чието име ще носят децата на Зюлейха и Демир, а Яман и Фекели ще бъдат забравени.

Новата част от историята в старите цветове:


 

Пламен, благодаря за превода! Flowers Bouquet

# 41
  • Мнения: 3 246
Здравейте и от мен Flowers Blossom
Отново благодаря за интересните коментари! Flowers Bouquet
Сега, по коментираното: във всеки пост има нещо, с което съм съгласна и друго, за което съм на различно мнение.
Наистина всеки зрител има своята гледна точка, мнение и отношение за героите, за сценария и за начина на напускане на актьорите. Няма как да знаем 100% дали причината за напускане на даден актьор е планирана, поради ясен сценарий или е имало и личен елемент. Аз конкретно не мога да изключа личния елемент, защото имаше много сигнали и изтекла информация за подобни ситуации, а и имаше и изказвания в социалните мрежи, които ни подготвиха за едно или друго. Това, какво казват в официални интервюта актьори и режисьор или продуценти е едно: от колегиалност и професионализъм се прави точно така, но истината може и да е друга. Лично за мен, сценарият и около смъртта на Йълмаз и сега около изчезването на Демир има своите нелогични моменти ..но това е мое си усещане и съм го писала. Ще се опитам да обясня гледната си точка: поводът, заради който Зюлейха каза на Йълмаз за неговото бащинство беше "изсмукан от пръстите". Това, че Мюжгян е разбрала, че Аднан е син на Йълмаз не би трябвало да провокира такава реакция от страна на Зюлейха, че да иска Йълмаз да я посети в болницата и тогава да му сервира тази сериозна новина. Първо, Мюжгян нямаше мотив да казва на Йълмаз каквото и да било, защото това би било в нейн ущърб, в ущърб на брака и на сина й Керем Али (това се потвърждава от факта, че Мюжгян знаеше отдавна истината, но мълчеше и щеше да продължава да мълчи), второ: дори и някой друг да е чувал, предполагал истината и т.н., то нещата можеха да се "замажат" и с помощта на Демир и влиянието на Хюнкяр, докато самата Зюлейха е готова да каже на Йълмаз тази истина и да е готова да приеме всичко, което би произтекло от изказването й и трето: Зюлейха постави и себе си и Йълмаз и Гюлтен в огромен риск, казвайки това в болницата, където има много хора, а и Демир можеше във всеки момент да дойде, както и почти стана. Такава паника в Зюлейха не беше нормална и лично за мен, тогава рекацията на Зюлейха беше извън всякаква логика и това съм го коментирала. Впоследствие ми стана ясно, че това е било нужно на сценария за по-бързото излизане на Йълмаз от "картинката".
Сега, логиката на сценария с Демир е още по-абсурдна. Вече подробно коментирахме гафът и несъответствието на даденото в епизоди 101 и 102 и съответно в 103 епизод. Лично за мен, по-ясен сигнал, че нещо не е било наред няма как да има. В предишните епизоди от миналия сезон, както и в последните от сезона: 101 и 102 епизоди Хакан беше описан като злодей - чрез постъпките си и явно замисълът е бил такъв. Но, по обясними причини, сега Хакан трябва да е друг и за това е измислен образът на АКадир, който да "отнеме" лошотията на Хакан, която вече беше загатната в предишните епизоди. Получило се е голямо разминаване и огромно недоглеждане, което е ясен признак за това, че се е случило нещо извънредно, нещо непредвидено. Отделно: имаше официална информация, че е имало скандал между Мурат Ю. и Керем А. и че Мурат дава под съд Керем за обида. Самият Мурат беше постнал недоволно изказване по повод на една от ситуациите в сериала с бременната Юмит. Тогава Лучия писа, че има усещането, че Мурат ще напусне - така и стана. Нямаше предварителна информация, нямаше сбогуване на екипа с актьора и т.н. Тези неща, не могат да бъдат пренебрегнати.
И накрая: за мен - това, че даден актьор напуска по лични причини или в комбинация от лични причини и евентуално решение по сценарий, не значи липса на професионализъм. Актьорите са освен професионалисти, те са и хора и всичко има определени граници.
За Йълмаз си мисля, че беше леко избързано извеждането му от сценария, но беше добре направено, с известна логика и без да се усеща, но излизането на Демир от действието ми е много странно, нелогично, а въвеждането на образа на Хакан стана с това недоглеждане и гаф.
Та, с една дума: лично аз не мога да заложа единствено и само на планиран и ясен сценарий за извеждане на героите, защото има много ясно недоглеждане сега, друга информация, която беше официална, някои ясни сигнали в социалните мрежи и ситуации, които водят към размисъл и в друга насока.

По отношение на Яман и Хакан: съгласна съм със споделеното от Ваня. Аз също усещам тези характерситики на Хакан и бях и писала, какво не ми допада и как възприемам до момента героя.
Цитат
Отмъщението не се обезсмисля с изчезването на Демир. Самото изчезване е отмъщение. Ако Хакан искаше да е начисто заради бъдещето, първото нещо, което трябваше да направи, е да разбере истината за това как е изчезнал Демир. Но той е доволен, че Демир е изчезнал. Хакан стои над човека, който го е разчистил. Съдружието с такъв човек също е характеристика на Хакан. Хакан е човек, който на официално място се представя с фалшиво име.
  + 1
....
Цитат
Виждаме, че то се отнася и до Фекели, там също тече офанзива.
Хакан тръгва да отмъщава и на Фекели без да си е изяснил нещата, без сам да е стигнал до истината, без да познава Фекели и без да е чел доклад за инцидента, заключение на патолог; без да е говорил с прокуратура и полиция за смъртта на брат си. Той приема някакво си предположение на АКадир и тръгва за Чукурова да отмъщава. Дали се прави, че го приема това предположение или не, няма значение - защото Хакан на база на това обяснение тръгва с цел отмъщение и това е "сигнал" за съдружника му, че по-нататък всичко, което се случи с Яман и Фекели (особено с него, защото е мъж и пряк отговорник за смъртта на Еркан) ще бъде оправдано и извършено под знака на думите на Хакан: "след като те преднамерено убиха брат ми, ние преднамерено ще ги накараме да страдат и да си платят".
Това, че Хакан нямало да бъде пряк виновник за смъртта на Фекели не го оневинява и не го оправдава. Не го оправдаваше и за "поздрава". Защото Хакан стои над човека, който е "разчистил" Демир от пътя му и ще "разчисти" и Фекели от него. Хакан доведе АКадир с определена задача, цел, лозунг и т.н. и дали му вярва или не, няма как да отмени самият факт, че Хакан заявява конкретни неща пред АКадир и така му "развързва ръцете".
Това, което не харесвам в Хакан сега е, че той дойде с фалшиво име и върши подривна и незаконна дейност. Това не може да е човек на честта и морал или принципи. "Ако ще отмъщаваш, прави го явно и в лицето на врага, използвайки закона". Това каза Фекели на Фикрет. Всичко друго е подлост. Да, изглеждаш велик, но само изглеждаш..., защото е много лесно да наемеш някого да ти свърши "черната работа"; всеки може да плати на беден човечец от село с потурите да сложи бомба в къща, където има дете; лесно е да направиш засада и да наемеш стрелци да "очистат" врага. Но, много по-трудно е да се изправиш със собственото си име, да заявиш целта си и да говориш очи в очи с врага, да насочиш пистолет към него, гледайки го в лицето. Това каза и Демир по отношение на Фикрет, точно в този дух - "...да дойде и да ми каже какво иска в лицето, да дойде и като мъже да се разберем" (по памет).
За момента симпатичен ми е Ибрахим, а не Хакан Blush. Да, ще имаме търпение с Хакан, но това не значи, че ще е идеален и че не може от сега да го "захапем"...особено аз, защото ме е яд за Фекели. Как се самообвиняваше и се молеше за душата на Еркан; предаде се в полицията без да знае, колко ще лежи в затвора и сега Фекели ще даде живота си, заради това, че е бил честен, че е действал според определени ценности и морал и е спазил закона. А можеше да се скрие и никой нямаше да разбере, какво точно е станало с Еркан, нито той щеше да си има проблеми с кръвна мъст от роднините...но това не би бил Фекели. Иронията е в това, че Фекели най-вероятно ще плати с живота си, защото е спазил и духовни и законови норми.
Осъзнавам, че героят вече изигра своята роля, но както каза Лучия - все едно, че всички в Чукурова са реални хора и толкова сме свикнали с тях, някои ни станаха особено близки и любими. Изключително ми е мъчно и за Демир (въпреки, че всички знаят, че на харесвах "стария" Демир) и за моя любимец Фекели: най-духовният и чист, за мен, герой в този сериал. В момента разликата между идеалите, които защитава Фекели и поведението на Хакан е огромна.
Имам някаква надежда, че Фекели може да умре в инцидент без да е планирано...защото иначе не знам как ще простя на Хакан Rolling Eyes....който би трябвало да "дирижира" нещата и липсата на контрол не бих го възприела като оневиняване или оправдание.
Хубав ден на всички! Flowers Four Leaf Clover
Благодаря за превода! Flowers Bouquet

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 13:59 от dana78

# 42
  • Мнения: 28 047
Привет!
Благодаря за българския превод! Flowers Bouquet Ще гледам още веднъж някои сцени, които с озв. ме затрудниха.

На мен също ми липсва Демир. Но за да продължи историята с негово участие, какво бихме гледали нататък - той, Фикрет и Зюлейха срещу Хакан и Кадир. Появата на Бетюл се обезсмисля. Отмъщение, което малко би се различавало от отмъщението на Фикрет, защото Юмит няма да я има. Единият ще победи, другият ще загине. Цял сезон - едва ли ще е интересно.
Жената - Зюлейха да е на преден план в края на историята вероятно е обмислено отдавна. Да, Демир си свърши работата - с напълно завършен образ, и си отиде. Както и Йълмаз. Ако не беше загинал - Зюлейха се развежда и заживяват щастливо и за да не е сам и нещастен Демир, създава семейство с дъщерята на Севда. Никаква интрига. И не само. Накрая бих се запитала - и каква беше целта на този сериал, какво искаха да ми кажат с тази така приключила история. Любовта победи - влюбените Йълмаз и Зюлейха са щастливи и толкова. Или Демир да загине - за удовлетворение на онези, които не го харесват. Много елементарно.
За мен сега е интересно дали Кадир е участвал/замесен в изчезването/убийството на Демир. Ако е - това непременно ще рефлектира върху Хакан. Все още не ми е ясно какъв искат да бъде накрая Хакан - низвергнат или приет от Зюлейха. Ако отстрани Кадир - може да има шанс. Ако Хакан си даде сметка, че обвързването му за дълго с примитив, който хем е изпълнител на поръчките му, хем го лъже, е в негова вреда, ще му помогне в сближаването със Зюлейха. Затова е нужно по - бързо да я опознае добре лично, а не индиректно от информацията, която евентуално е събирал досега.



Описанията ми са телеграфни, вероятно има възможности за разкрасяване на историята с участие на Демир, но не и развитие. С една - две серии още биха могли да разкрият убийството на Севда, да приключат с Юмит и Демир да признае Фикрет за брат.

"До какво ще доведе партньорството на Хакан Гюмюшоолу с "Яман холдинг?"

https://www.instagram.com/p/CUCenfAqobd/

Виждам, че Дана публикува.
За скандалите - трудно е да кажем, че информацията е официална /все пак Бирсен не е упълномощена от никого/, но ако е вярна, не беше ли по - лесно да си тръгне Керем А., вместо да остане за още няколко серии. Няма особена логика. И нека не бързаме със заключенията за смъртта на Фекели. Йълмаз загина в катастрофа, възможно е Демир да е опитал да избяга от отвлеклите го; или може те да са го преследвали извън конака и да не е убит, а да е загинал при някаква злополука по време на бягството.
Ако Хакан влезе в холдинга и каже "аз съм Гюмюшоолу" къде отива интригата? И друг път сме писали - няма само "бели" герои в Чукурова. Хакан няма да е изключение. Smile Поне аз така чувствам замисъла на сценаристите и той не е "отиде си лошият Демир, идва добрият Хакан". Очакват ни още над 30 серии в които и на Хакан предстои дълъг път.

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 20:01 от LU4IQ

# 43
  • Мнения: 3 246
Лучия, сега те прочетох. Да, съгласна съм с теб...но някак си и напускането на Йълмаз и особено това на Демир трябваше да станат по-плавно. Още в началото за мен беше ясно, че Йълмаз ще умре в един или друг момент и че Зюлейха ще се влюби в Демир. Точно и за това тази линия не ми беше интересна впоследствие и бях писала подробно преди.
Честно казано, за мен би било много интересно, ако и Демир и Юмит и Бетюл бяха в картинката. Бетюл, Юмит и АКадир можеха да имат своята обща и отделна игра; да се комбинират по различен начин. Хакан можеше да се изправи лице в лице с Демир и там да има интрига и то стойностна. Йълмаз се изправи с лицето и името си срещу Демир и пак имаше интрига и високи рейтинги, а можеше да се крие и да прави мръсотии инкогнито, за да е по-интересно. Та, после след напускането на Демир, можеше да излезе и Юмит и така да се стигне до сегашната история, но да стане на всички ясно, че не е била бременна. За мен, Бетюл не би била излишна, ако Демир е в действието. Защото можеше да върши неща зад гърба му с голям успех. Демир й имаше доверие. С повече герои "на терен" можеха да се завържат много интересни интриги. Но, това е моето усещане. Доволна съм и сега, но ми се щеше нещата да се бяха развили по-плавно, както писа yakut.
За мен е интересно, какви са били намеренията на Хакан, когато е купувал акциите под името Мехмед Кара?! Ако той не е планирал физическото нападение над Демир, ако не е планирал изчезването му и не знае нищо по въпроса, то тогава как ли Хакан е мислел да се появи в Чукурова и кога?! Да приемем, че не бяха открили трупа на Севда; Юмит си живее при Шермин и Бетюл. Демир си е на свобода. Как щеше да се появи Хакан? Няма как да се появи като Мехмед Кара (закупилият акциите), при условие, че Демир много добре го познава. А, ако се появи с истинското си име, то тогава как ще ги притежава законово акциите на фалшивото име - Мехмед Кара?
Какво си мисля и някои неща, които бяхаме коментирали:
1. Аз си мисля, че Хакан е имал намерение да прати подставено лице в Чукурова, а не лично да се "сблъска" с Демир. Чрез подставени лица/лице е искал да отмъсти в търговски план.
2. АКадир заедно с Еркан планират да нападат Яман физически и по "старите правила". Дали Еркан е бил инициаторът, поради някакви стари истории и лична омраза или АКадир го е "насъсквал", с цел отнемане на земи от Яман, заради стари истории с Аднан Яман...това още не знаем и ще се изяснява.
3. АКадир е искал да въвлече Хакан в друг тип отмъщение и това е можело да стане с реакция от страна на Демир. Това е била и другата цел на нападенията. Но, най-сериозният мотив за набъркване на Хакан в друг тип отмъшение и агресивно действие е смърт на негов близък - Еркан е най-удачният избор, а и той вече е имал някакво участие.
4. Дали Еркан е бил бутнат или изблъскан към колата на Фекели или е било случайност...надявам се да разберем. Дали колата на Фекели е била наблюдавана и той е бил предварително набелязан или е било само нужно шофьорът да е от Чукурова...надявам се и това да разберем. Но, и двете неща ми се струват много трудни за синхронизиране и изпълнение в онази епоха, когато е нямало клетъчни телефони: кога точно ще мине колата на Фекели по онзи път на точното място (дори и адвокатът от Мерсин да е човек на АКадир), дали колата ще е на Фекели; дали той няма да набие спирачки и Еркан да се спаси....това всичко изисква много точно планиране до секунди.
Мисля си, по-скоро, че се е изчаквала кола от Чукурова и така шофьорът би бил набеден (който и да е той), че има връзки с Демир...всеки в Чукурова познава Демир и Хакан може да бъде убеден, че блъсналият и убил Еркан е човек на Демир и действа по заповед или с цел да помогне. Демир бива отвлечен и убит, но уж се крие, уж избягал. И така, Хакан може да дойде в Чукурова като Мехмед Кара, което би било невъзможно, ако Демир е жив и в Адана, защото би разпознал веднага Хакан. В този случай, Фекели (или който и да било друг, блъснал Еркан) се оказва косвена жертва в плана на АКадир. И тук е въпросът: каква изгода има АКадир да убива Фекели без заповед на Хакан, защото проблемът на АКадир не е с Фекели? Проблемът на Хакан е с Фекели. Това може да стане ясно в следващите епизоди и наистина да видим и как точно Фекели ще напусне този свят.
 
За скандалите: в нищо не може да сме сигурни, но можем да си правим изводите от ситуацията и случващото се - след информацията за скандала между Мурат Ю. и Керем А., Фекели и Демир нямаха общи сцени. Демир посети Четин в затвора, но после не отиде да види Фекели, с който бяха в много добри отношения. А, Фекели можеше да познава и Еркан и Хакан; дори Демир нищо не попита за Фекели. И до момента Бирсен е що - годе точна в информацията и в това, което публикува. И наистина да е било така, никой не може да каже, кое е по-логично: да остане Керем А. или Мурат Ю., защото това зависи от много фактори - междуличностни отношения, лични решения, сценарий, договорки и т.н. Но, каквото и да е станало, просто е ясно като бял ден, че има разминаване в сценария от края на 3 сезон и началото на 4 сезон. Хакан беше представен по един начин, сякаш щеше да има сблъсък с Демир, точно и за това той беше уведомен за арестувания Фекели, организира и присъства на погребението на брат си Еркан; братът на убитият от Севда и Зюлейха каза, че Хакан наемал хора, вземал им пари и т.н.; някой отвлече Лейля с личното предупреждение: "на един дъх разстояние съм от теб" (по памет). И после изведнъж, в началото на 4 сезон -  Хакан нищо не знаел, бил в чужбина, искал търговско отмъщение само и т.н....а името му вече се "въртеше". Да не говорим, че Хакан купил акциите на Зюлейха, следейки Яман и взаимоотношенията им - без следене и информиране, няма как да ги купи тези акции...нали е на път и по чужбина, а после изведнъж Хакан трябваше да бъде информиран със снимки, коя е жената на Демир и как изглежда тя. Как така ще си купил акциите на Зюлейха и няма да знаеш, коя е точно тя. Ами не става. И се оказва, че Хакан не крие от АКадир, че е купил акциите. Тогава, как АКадир ще му разяснява неща, които Хакан вече е трябвало да знае, закупувайки тези акции. Няма никаква логика. И в този смисъл, аз лично за себе си съм убедена, че има някакво разминаване и недоглеждане на СЦ, което е следствие на някакво непредвидено обстоятелство в екипа.
В това отношение аз имам своите си впечатления и предположения, но в никакъв случай не искам да ги налагам! Blush Мурат Ю. така или иначе може би е трябвало да излезе, но лично аз си мисля, че не точно сега и не по този начин. Керем А. също е трябвало да излезе...за мен още в края на 3 сезон, както писа Бирсен, но излизането му от затвора е решено впоследствие и в резултат на другите решения за образа на Демир. И накрая да кажа, че каквото и да е, всичко е нормална част от процеса по заснемане на сериали и филми: знаем и за истории при заснемане на филми и сериали и в Холивуд; за други сериали в Турция..."Чукурова" и актьорите й не са някакво изключение от възможността и там да възникнат недоразумения, скандали и т.н.
Flowers Four Leaf Clover

Последна редакция: пн, 20 сеп 2021, 15:34 от dana78

# 44
  • Мнения: 28 047
Дана, интригата между Демир и Йълмаз беше заради Зюлейха и тя се разреши преди смъртта на Йълмаз. Хакан 15 год. липсва в цялостната картина на сериала и първият нишан за появата на враг беше купуването на акциите от неизвестен купувач. Хакан е разбрал, че Зюлейха се разделя с Демир, предстои развод. Да, има проблем с фалшивото име - с акциите все пак е извършена продажба, има документ и как Хакан е мислил да се подвизава с фалшиво име и докога - в случай, че Демир беше жив. Може да има и фалшив паспорт. Не е достатъчна интрига за цял сезон. А със Зюлейха нищо не би се получило, ако Кадир/Хакан премахнат Демир. Даже да е тайно, тя ще знае кой е врагът.
Сега Зюлейха би трябвало да се замисли - Мехмет Кара ги е следил, щом купи акциите като неизвестен. А до установяване не истинската му самоличност кой знае колко време ще измине. Ако Шермин не се разчевръсти - тя разкри, че Юмит е Айла и е дъщеря на Севда. Демир никога нямаше да стигне дотам.
С изчезването на Демир по този мистериозен начин и появата на Хакан вкараха в главите ни десетки въпроси. Надявам се да сме доволни от отговорите.
За гафа с Хакан в края на еп. 102 и сега в новия сезон, се чудя защо сценаристите не опитаха да го прикрият. Нима са се надявали, че никой няма да забележи. Не сме само ние чак толкова наблюдателни, рускините също веднага писаха. Сериалът е продаден в чужбина, ще го гледат още хиляди хора. Чукурова не е единственият сериал, който се пише от няколко сценаристи, между тях има стиковка, нали са екип и всички знаят какво следва в сюжета. Ами актьорите, режисьорът и всички останали как няма да забележат. Имаха цяло лято да мислят продължението. Още повече, че не са някакви треторазрядни сценаристи на които не им пука за гафовете, които бълват като забравят какво са писали преди седмица /сетих се за един дневен сериал, който гледах преди няколко години/.

Вижте рейтингите за вчера - и в трите групи само "Мастър шеф" са гледали. Хареса ми еп. 2 на "Yargı - Съдебен процес", но с този рейтинг... На руски е "Приговор" - в случай, че някой реши да го гледа. Има го със суб. в сайта.

https://www.instagram.com/p/CUCaolZrZiv/

Общи условия

Активация на акаунт