Частни училища-информативно-дискусионна тема 43 - back to school

  • 37 694
  • 810
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 5 822
Моят личен опит от състезанията е съвсем друг. Нищо не сме натренирвали, не ходим на курсове и детето изобщо не решава в къщи задачи, ама изобщо не решава, ама грам. Никакви хватки и модели не съм му показвал (аз самият също никога не съм се занимавал със състезателна математика). Подготовката му е каквото са правили в училище в часовете по състезателна математика. От февруари нататък по време на дистанционното и такива часове нямаше. Просто на някои деца им иде отвътре и се сещат. Аз самият много се ядосвам, че детето изобщо не решава, но е факт. Естствено, че понеже съм пряко засегнат от темата като родител на дете с шест медала от миналата година, няма как да възприема такава гледна точка, каквато посочвате по-горе. За мен състезанията са си честни и са показател за способности. Но разбира се, мнението ми се основава върху лични емоции. Няма как да се съглася, защото това значи да си омаловажа постиженията на детето. Аз самият никога не съм имал нито един медал от състезания, така че и не смятам, че е много лесно. Имам се за математик, но достатъчно добре помня какво съм можел да решавам в първи клас и съм абсолютно сигурен, че тогава не съм можел да решавам такива задачи. И че ако по мое време имаше такива състезания, аз медал нямаше да взема. От друга страна виждам, че съм малцинство;)
Разбира се, за в бъдеще при такъв подход, без никакво решаване, както досега, не очаквам вече такива резултати, но кой знае, времето ще покаже.

Извинявай, ама явно не ме четеш с разбиране. Подчертаното изчерпва всичко. Не всяко дете посещава часове по състезателна/занимателна математика. Ти не пожела да кажеш къде учи детето ти, но от постовете ти съм сигурна, че е в СС. Та хайде да не си кривим душата. Знаем какво се решава в двата часа, които имат като избираем предмет. Ако всички децат от набор ходят на такива часове/курсове, то тогава ще имаме представа за индивидуалните качества и гениалността на единици от тях. И не подценявам самото дете. Казвам, че състезанията са тъпи, защото изобщо не отразяват реалността. Типовете задачи от Немо не се изучават изобщо в училище, а само на допълнителни курсове/часове. Точно такива задачи са основно на състезанията, а не тези от училищния материал.

Дистанционното обучение е от 15.03.2020. И състезанията след това изобщо не са показателни.

# 16
  • Мнения: 6 269
Между другото, за повечето неща съм съгласен с Нико, само ми е много неразбираем този акцент върху основното образование, който той поставя. И аз реагирах на неговите постове също като вас;) Промених си отношението пак на емоционална основа от личен характер - той реагира много адекватно и съчувствено по повод на премеждието ни в Несебър. Тогава си промених мнението за него и от 16 август насам ми стана симпатичен и му лайквам доста от постовете. Още повече, че веднъж каза, че въпреки, че съм го нападал и не съм го харесвал, той бил харесвал какво пиша.
А по отношение на изказванията му за основното образование и други такива, ги приемам откъм забавната страна;) Освен това разведряват темите, защото особено Санака като вземе да му отговаря, става голямо шоу (тя така правеше и с Ежко, в същия стил). Може юридическият мир много да е спечелил в нейно лице, но със сигурност сатирата е загубила едно голямо перо в нейно лице;) Ама съгласете се, че на Нико постовете поне са много забавни, за разлика от тези на Ежко. А извън акцентите му върху основното образование, за много от нещата, които казва, аз съм съгласен и ги споделям.
Толкова от мен като за начало на темата. Може и доста от вас да не споделят мненията ми за състезанията и за Нико, но така мисля, така казвам.

# 17
  • София
  • Мнения: 7 276
Eee, Mецане, ти пък! На санака постовете са изключително забавни, докато на Нико са искрени и, ще ме прощава, наивни, защото подценяват развитието на интелекта в България за цели 100 години назад.

В СС математика тип Немо и ОМТ се учи и в редовните часове, но напоследък тя е крайно недостатъчна за медали по състезания. Например в първи клас учеха рачешки задачи, във втори - Ойлер, тежести и сравнения, комбинаторика, което определено е надграждане спрямо общинско училище. А Мецане, сори, че пак към теб, когато детето вземе сега, във втори клас, златен медал от Салабашев само от училищни занимания, аз лично ще ти напиша, че детето е гений Simple Smile. Или просто му дай второкласните задачи от миналата и по-миналата година, засечи му време и виж как ще се справи без подсказки. Втори клас няма нищо общо с това събиране, изваждане и картинни задачки, които се падат в първи Simple Smile.

Последна редакция: вт, 13 окт 2020, 18:17 от Аш

# 18
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 731
Мецан ме застреля. Значи лайкове се слагат, ако ти е “симпатичен” даден потребител, защото е проявил специално отношение?! Не гледате ли мнения, не никове? Лайквала съм мнения на потребители, които хич “не харесвам”, ако изибщо може да говорим за харесване при анонимни профили. Мецанчо, при твоята ерудираност, бих работила емоциите да не надделявт прекалено, най-искрен съвет, при това имах(м) твоя проблем.

# 19
  • Мнения: 6 269
Ми аз какво съм казал, че без решаване както досега не очаквам в бъдеще такива резултати.
Колкото до ДО, всички медали на детето са от присъствени състезания. Съвсем умишлено не сме се явявали на дистанционни, именно защото и аз смятам, че те са извращение и разбира се, че родителите помагат при тях. Финалът в Несебър беше присъствен, също. И между другото беше доста труден и никакви картинни задачи нямаше, а текстови, с дълги текстове и с много скирити уловки и с много логики. КМС също беше доста трудно. Салабашев за първи клас беше лесно, да. С това приключвам темата.

Пипи, ами мненията на Нико, които съм лайквал, значи съм ги харесвал, или съм харесвал по-голямата част от тях. А кой как и защо слага лайкове, е лична и индивидуална преценка и всеки си знае какви мотиви го движат, като това си е негова лична работа.
При мен и симпатиите играят роля, да, Пипи, поради което съм слагал лайкове и на твои постове, които хич не са били за лайк, ако гледаме предимно съдържанието, ама понеже си ми симпатична.... случвало се е.

Последна редакция: вт, 13 окт 2020, 18:30 от Татко Мецан

# 20
  • София
  • Мнения: 16 105
Да, Аш, и аз за Бай Ганьо и удрянето по гърдите "Булгар,булгар!" се сетих.

Аз маркирам като "полезни" само постовете, които наистина смятам за "полезни". Колкото и да сме с Попеа, примерно,  на различни мнения, има много нейни постове, на които съм сложила "thumb up" за "полезно".

# 21
  • софия
  • Мнения: 4 974
ех Мецане, Мецане! Браво! само така!

сега по същество:

Скрит текст:
Няма как да има кой знае каква връзка между училищата, в които сме учили преди 20-30+ години и тези, които избираме за децата, защото всичко се е променило междувременно. Единствената връзка е че родители с добро образование е по-вероятно да държат повече на образованието на децата си и в резултат - често да са готови да плащат за него. За протокола - и моето, и на съпруга ми основни училища са "супер топ" и сега, но децата не учат в нито едно от тях.” Понеже предишната тема е заключена ще коментирам тук този пост на Dandelion.  В много семейства доброто образование не е някаква специална цел, а се възприема като нещо съвсем естествено.
Например в род, който още от началото на миналия век живее до Витошка е нормално децата да учат в близкото училище, което е много добро, после в близката гимназия, която също е много добра и после висше. В тази част на центъра няма някой, който да си представи, че образованието свършва с гимназията. 20-то училище е било добро преди 20-30-50 и повече години, добро е и сега. “ Двадесето иновативно основно училище „Тодор Минков“ се намира в район „Триадица“, в центъра на София.
Основано е през 1906 г. Създадено е в изпълнение на дарителската воля на бележития български възрожденец Тодор Николаевич Минков (1833 – 1906), чието име носи днес. Видният възрожденец, учил в престижни европейски университети, осъзнава силата и значението на образованието, науката и владеенето на чужди езици. Минков далновидно е прозрял, че „само с образование и просвета един малък и изстрадал народ може да се равнява с другите европейски народи“. В изпълнение на изричната му дарителска воля в училището, което по-късно приема неговото име, се изучават европейските езици немски и френски.”


в близкия университет... Какво мислиш за близките университети, Нико?

Основно по онова време училищата са се сформирали след даренията на някой. Какво точно искаш да изтъкнеш с този факт? И симеоновското е така. Даже познавам наследниците. Не е в центъра, но ти гарантирам, че  се справя поне толкова добре. Но това не му спестява липсата на напредък, онзи адекватния на 21-ви век,

# 22
  • Мнения: X
Толкова са изостанали държавните училища, че почти всички от частните продължават в държавни. П.П. За СУ мисля, че е добре. От медицината също не се оплакват. Въобще спрямо майтапа НБУ близките висши училища са много добре.

Последна редакция: вт, 13 окт 2020, 20:26 от Анонимен

# 23
  • софия
  • Мнения: 4 974
Е, забравяш групата, която след държавните продължава в частните.

# 24
  • Мнения: 5 822
Толкова са изостанали държавните училища, че почти всички от частните продължават в държавни. П.П. За СУ мисля, че е добре. От медицината също не се оплакват. Въобще спрямо майтапа НБУ близките висши училища са много добре.

След 7 клас изборът на частни гимназии е силно ограничен дори само като бройка. Освен това е факт, че в малкото добри държавни гимназии борбата за вход е безмилостно жестока. А всички останали посредствени държавни гимназии не се радват на особен интерес от децата учили в частни основни училища. За сметка на това нарастващата бройка частни основни училища всяка една следваща година привличат все повече и повече кандидати.
Отделно колко учили в държавни основни училища отиват в АК например...Wink
Та къде продължаваш е въпрос не само на това дали е частно или държавно, а и какво ти предлага. Аналог на АК в държавния сектор няма, аналог на НЕГ в частния сектор няма. Ако имаше конкурентен аналог на НЕГ в частния сектор щях да избера него. Дори и да има аналог на АК в държавния сектор, пак бих избрала АК.
Та коментарът ти е мега тъп по този повод.

# 25
  • софия
  • Мнения: 4 974
Малко са, има няма двеста

# 26
  • София
  • Мнения: 5 248
Не мога да ви смогна...
Пипи, при нас започваха с песничка Song of sounds, която е с картинки и ги учи на правопис. В началото не знам как е било, че и моето е шпионин, дори със сладолед не казваше... забравя пфууууууу
Натам вече знам, че са преписвали някакви думи, започнаха да четат текст и отговарят на въпроси.

Говорили сте за някакви оценки... ми... при нас няма. Не съм получила нищо, като количествено (2,3,4,5,6...) или качествено(задоволителен, добър, много добър отличен). За сметка на това получих пълен анализ на входното ниво- силни/ слаби страни на детето. Върху какво ще работи преподавателя и как точно. Не знам къде се намира спрямо съучениците си, но не ме и интересува. Знам как стои спрямо себе си миналата година.
До сега си мислех, че няма оценки до 4ти клас, но явно има.. и то много. Но аз все още предпочитам анализа, който получавам Wink

П.С. За статистиката, завършила съм в ТОП 10 (ама махам частните и така смятам) и основно и гимназия. Освен да си ударя г*з0 у тавана друго май няма хахахаха. Сравнявам се с колегите ми, завършили в чужбина и на мен определено ми отне много повече време да влезна в час с работата си. Да не мисля на дребно и т.н. Още една причина да се спрем на частното образование.
А да.. нямам 8 цифрена сума в сметката си.. дори в кредите Grinning

# 27
  • София
  • Мнения: 17 921
E, не можете да отречете, че в този случай Нико има всъщност право. Не че не го отричате, де.. Давате все АК  като представител на частните в гимназиален курс.  А той не е. Една птичка пролет не прави...Всъщност само той и ПЧМГ са училищата, към които човек се отправя целенасочено, с идеята, че иска баш там да учи.. И дори и ПЧМГ още не може да се похвали с характерния за АК интерес, но във времето вярвам, че ще успее, макар да е профилирано училище. Всички други са по един или друг начин компромиси за избралите ги като свои  НОВИ училища.  Не коментирам оставащите и след основен етап. В частните гимназии или си продължават деца, учили и по-рано там, или отиват такива, на които не им е стигнал балът за  добрите държавни и АК. Мама и татко са решили, че е по-добре да е отрочето в ЧУ  Х , отколкото в  в ДУ  У с приемен бал  200-250. Така че всъщност избиращите по ЖЕЛАНИЕ, а не принудени от обстоятелствата , след държавното частно в гимназиален курс са  малко. И пробладващата част от тях е в АК.

Точно по тази причина частните гимназии не бележат кой знае какво развитие в годините. Не е само до мениджмънт, не е и до необходимостта от технологично време да се наложат на пазара, не е и до учители, а и до съвкупносттта от ученици  в тях..
Скрит текст:
Един много пресен пример, собственият ми брат ме помоли да помогна по немски за писането на някакви мейли/бизнес кореспонденция на негов млад познат, момче на 21-22. Завършило е ЕК, учило е там от 5 или 6 клас до края. Опресняване му трябвало на езика  за някаква онлайн работа. Е, видяхме се. Младежът сам осъзна, че е толкова далеч от истината и че късно му е дошъл акълът. Изрази на глас тезата, че съжалява за пропиляните от родителите му средства. Ниво на немския - някъде около А2. Последва молба да му дам координатите на учител....

Последна редакция: вт, 13 окт 2020, 21:50 от пенсионирана русалка

# 28
  • Мнения: 1 793
A колко от децата в основно ЧУ след това директно заминават в чужбина в бординг скул ?

# 29
  • Мнения: 5 822
Но причината да продължават в държавни гимназии е защото просто няма адекватен частен аналог. Не коментираме причините за това. Бас ловя, че ако има адекватни частни аналози, децата от частни училища ще изберат тях, а не държавните. Това е същността.
Не бих избрала държавно училище, ако са ме приели в СС или Питагор. Същото би било и в гимназиален етап, ако има аналог на НЕГ, испанската или НПМГ. ПЧМГ вече е избирана от доста деца.

Общи условия

Активация на акаунт