Пазарът на недвижими имоти-какво се случва реално? - 34

  • 44 449
  • 770
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 1 711
Приятел, под тези 400-500 евро на квадрат говорим, че влизат и всичките хиляди разрешителни, проекти, асфалтирания и т.н (без парцела). Иначе самото строителство като изливане на бетон, шпакловане и т.н. струва според теб 400 евро / квадрат? Хахахахха
То по твоята логика никой нямаше за някви 10% да се бъхти толкова и столицата нямаше да е цялата от до в строителни обекти. Wink

Последна редакция: пт, 08 фев 2019, 12:59 от Fuckforlife

# 46
  • София
  • Мнения: 4 192
Що не станеш строител и не продаваш на 400-500 евро със всичко. Ти наистина нямаш идея за какво става въпрос  Mr. Green

# 47
  • Мнения: 1 711
Ако коментарът ти е насочен към мен - нека чуя и твоето мнение колко излиза като себестойност. Явно много ги разбираш. Simple Smile
Я кажи грубия строеж на къщата ти в Пернишкото село колко излезна, чисто информативно?

# 48
  • София
  • Мнения: 4 192
Към теб е, разбира се. Поназнайваме това онова. Себестойност без стойността на парцела няма под 350 евро. И то при бетон от Враня, тухли Форати и трикамерна Рехау. И квото и да ти кажа няма да повярваш, защото си кон с капаци, така че по-добре търси някоя КСС да се поограмотиш как седят нещата.
На нас къщата ни излезна над 500евро/м2 без стойността на мястото, но със обзавеждането. Т.е. за малко над 150к евро се нанесохме. И за да имаш представа колко струва една част от строежа ти давам допълнителни примери:
Бетон 200м3 - около 25к лева
Дограма троен стъклопакет Саламандър, кафява, К стъкло и още не знам какво си - над 200лвм2, а имаме 100м2 прозорци. ОВИ инсталация с термопомпа близо 40к.
Тепърва правим соларната инсталация, и там досега сме на 10к лева, а има още работа.
Пак те съветвам, почни да се занимаваш със строителство, ще станеш милионер. Тъкмо пак се навъдиха такива измислени биснесмени  Peace

Последна редакция: пт, 08 фев 2019, 15:44 от chiana2003

# 49
  • Мнения: 5 619
Само да обърна внимание, че при Кинт 2,3 няма как да има надземно РЗП 2000 на 700 кв парцел. Те ги обявяват със сутерените, даже някъде с две нива.

# 50
  • Мнения: 1 711
Ми именно бе chiana, нали и аз това казвам... Не знам кой е конят с капаците. Нали и аз казвам между 400 и 500 евро / квадрат като себестойност без парцел (и то без обзавеждане!). Да не говорим, че строители, които да слагат ОВИ инсталация (особено термопомпа) почти няма. Иначе съм съгласен, че ОВИ си е скъпа работа и друг път съм го казвал - връзва се около 50 евро / квадрат само тя. Аз говоря за масовото строителство, не за луксозно. Кой ти слага в масовото такива стъклопакети и т.н.
От всичко, което написа единственото полезно беше за бетона - 65 евро / квадрат. Това само бетон, без арматурата ли е? С арматурата колко излиза? 150 евро / квадрат? С труда колко излиза 220 евро / квадрат? Останалото са довършителните работи.
Да не забравяме, че при по-голямо РЗП има и някакви икономии от мащаба.

Последна редакция: пт, 08 фев 2019, 15:32 от Fuckforlife

# 51
  • София
  • Мнения: 4 192
Не съм сигурна за арматурата, трябва да видя фактурите, защото цената много варираше от 1 лев до 1.50 през годината. около 70кг средно ни се върза на м2, Работата още 150лв горе-долу на м2 (тук влизат и зидариите). Покривът и там заминаха над 100лв за работа. Замазката стъпи на около 15 лв, мазилката със шпакловката на над 10. Мъжът ми прави сам електрото и слаботоковата, много пари и там заминаха за материали.
Но да кажем, че строителството ти излиза 450евро/м2 без парцела за една сграда от 1000м2 в кв. Витоша. Там обезщетението се движи около 25% (или левовата равностойност, няма никакво значение. Т.е. целият строеж ти излиза 450 000 евро. Обаче от тези 1000м2, собствениците взимат 250 и ти остават 750 за продажба (по-малко обезщетение от това НЯМА в СОфия) Т.е. за 450 000 евро ти имаш 750м2 за продажба, или 600 евро в НАЙ-ДОБРИЯ случай себестойност на м2! Като сложим норма на печалбата от 10% за 2 години, отиваме на 720. Заплащане на брокера, който продава и там отиват 30 евро и става 750. Това е нормална цена за най-евтините части на София. Всичко под нея ЗА МЕН е подценено, всичко над нея е Надценено и не бих купила.

# 52
  • Мнения: 5 619
Например в ОКупел преди бума, сегашния, бяха по 750, сега същите са по 1000-1100. Ако искаш. И само повишеното търсене  е причината. За Студенски град същите бяха цените. Е, то не може всеки лев в държавата да се завре в тухли в София и да няма промяна. Стагнацията обаче е вече сигурна, за който разбира къде да гледа. За спад ще видим.

# 53
  • София
  • Мнения: 4 192
За мен основния проблем е че българинът няма финансова култура. Допреди 5 години всчики влагаха парите си в тип КТБ да лапат от лихви, сега масово се говори да се купува, да взимаш наем, който да ти плаща ипотеката. Няма го финансовото възпитание да прецениш кое е изгодно към момента, а се действа принципа на стадото. Като излезнат 2-3 статии и масата бъде убедена, че оазарът е скъп всичко ще замре масово и ще има спад. И всички ще почнат да чакат двойно по-ниски цени и пак няма да купуват. И така колелото ще се върти  Peace
Междудругото 2015 година студиата в Студентски град се движеха около 25к/евро - около 600 евро/м2. И никой не купуваше. Тук само за месец в тази тема няколко се похвалиха че са купили там на по 45к за инвестиционен. Сега не излиза сметката с възвръщаемостта, да не говорим какво става като паднат наемите в района от 550 на 300 лева (а има голяма вероятност това да стане след година-две, като излезнат на пазара хиляда едностайни апартамента там)

# 54
  • Мнения: 297
Интерсно ми е да следя коментарите, но истината е, че не виждам много движение на пазара на имотите. В центъра има няколко заковали се над 240к и си стоят бая време. Продавачите опитват да пълзят нагоре, но купувачите не са се юрнали. За какъв интересен пазар говорим тогава? И аз пак питам, ама никой не ще да ми каже - кои са тези дето ще ви изплатят парите от това, че вие ще купите апартамента, а те ще живеят под наем в него. При население където близо 90% от хората са собственици на апартаменти - кой ще наема в такива размери, че да си струва инвестиране в апартамент.

# 55
  • Мнения: 40 280
А какво му беше лошото на КТБ? Супер доходност, като от добър бизнес, при нулев риск. Що па не?  Mr. Green

Това беше една аномалия, ама много изгодна, и се минаха според мен тези, които казваха "Това не са нормални лихви, не слагайте пари там". Ми да, не бяха нормални, ама при тази държавна гаранция кво ти пука?

# 56
  • София
  • Мнения: 4 192
До гарантираното, да, ама над 2млрд лева изгоряха на над гарантираното. И то на нормалните хора, на Вежди Решидов му изкупиха с цесия на 100%, както и на други.
А 2млрд са 2000 двустайни апартамента по онези цени, има няма 100 сгради  Mr. Green

# 57
  • Мнения: 40 280
До гарантираното, да, ама над 2млрд лева изгоряха на над гарантираното. И то на нормалните хора, на Вежди Решидов му изкупиха с цесия на 100%, както и на други.
А 2млрд са 2000 двустайни апартамента по онези цени, има няма 100 сгради  Mr. Green

Ми да са си нацепили влоговете на по 200 000, кой им е крив, че не са? Такава сладка опция им се отваря, а те от мързел съвсем не са взели мерки да се подсигурят.

# 58
  • Мнения: 3 841
Нормалните хора, които имаха под 196 000 лв. не са изгорели. Другите да са мислили, аз не бих държала милиони в една банка при такива лихви, това си е чиста проба глупост. Иначе на много "големи" хора съм виждала да се изплащат влогове до 196 000 лв. а притежават много повече, без да споменавам кои са, туй като по това време работех в банка, която изплащаше влогове от КТБ. Всички със суми над 196 000 са изгорели, няма големи и малки.

# 59
  • Мнения: X
Абсолютни глупости, направиха си цесиите хората и си взеха парите. Ама ти в банката това няма как да го видиш.
Българинът вярва в две неща - кеша и имота.
 Нормално,при 10% доходност кой ще ти купува апартаменти да ги отдава под наем за макс 5%?
Сега имаме обратния феномен - никой не иска да си държи парите в банките, всеки търси апартаменти. Това е психологията на средностатистическия човек.
Какво да си правиш парите иначе, като си преживял няколко кризи и си спестовен, не си голяма риба и не ти се поемат рискове?
Имотът поне може да го пипнеш, там си е, и т.н. Тезата,че сме намаляващо население и аз я подкрепям, но има едно поне 15 години преди да се усети стабилно, тогава ще му мислим.

Общи условия

Активация на акаунт